Witajcie Kreciki!
Przed nami muzyczne zabawy 😉
Potrzebujemy:
– muzyka: https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84
– instrumenty muzyczne: dzwonki (dźwięk wysoki), pałki drewniane (dźwięk niski) lub dwa elementy codziennego użytku odpowiadające tym dźwiękom
- Prezentujemy dziecku 2 zróżnicowane wysokością dźwięki na dzwonkach. Zadaniem dzieci jest rozszyfrowanie, który z zagranych dźwięków był wysoki (cienki), a który niski (gruby). Po wykonaniu kolejności wykonują ruchy odpowiadające wysokościom dźwięków:
– dźwięk niski – uderzają dłonią o podłogę,
– dźwięk wysoki – klaszczą nad głową.
- Wysłuchanie utworu muzycznego Taniec piskląt w skorupkach M. Musorgskiego (poniżej link do melodii):
https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84
Następnie przeprowadzamy z dzieckiem rozmowę, np.:
Czy utwór był wesoły, czy smutny? Skoczny czy „ociężały”?
Do jakiego zwierzęcia pasował ten utwór?
Czy utwór była cały czas taki sam, czy zmieniał się w niektórych momentach?
3. Można zachęcić dziecko do swobodnego tańca lub do odwzorowania układu tanecznego utworu muzycznego Taniec piskląt w skorupkach M. Musorgskiego (poniżej link do przykładowego układu):
https://www.youtube.com/watch?v=_tIGCNJWqVw
Udanej zabawy 🙂