Piątek 17.04.2020
1. Śmiech to zdrowie – zabawy dydaktyczne.
Przedstawiamy dzieciom poniższe fotografie.
Pytamy dzieci:
- Jak czują się te dzieci ?
- Co mogło się wydarzyć?
- Jak można im pomóc?
Dzieci snują przypuszczenia co mogło się zdarzyć oraz jak można temu zaradzić.
Pokazujemy dzieciom kolejne dwie fotografie:
Pytamy dzieci:
- Co robią te dzieci?
- Kiedy się uśmiechamy?
- Jak możemy się uśmiechać?
Dzieci stają przed lustrem i uśmiechają się w różny sposób. Następnie opowiadają, kiedy się uśmiechają i co je śmieszy. Podają propozycje jak się można śmiać. Demonstrują dźwięki, jakie wydaję kiedy się śmieją.
Prosimy dzieci o zastanowienie się i powiedziały nam czy śmiech jest zdrowy, uzupełniamy wypowiedzi dzieci przekazując im informację na temat terapeutycznych właściwościach śmiechu:
Kiedy się śmiejemy, wdychamy więcej powietrza, serce szybciej bije i lepiej odżywia nasz organizm – tak jak w trakcie ćwiczeń gimnastycznych. Intensywnie pracują nasze mięśnie brzucha, klatki piersiowej i twarzy. Czasami mówimy, że boli nas brzuch i buzia od śmiechu. Śmiech może łagodzić bóle zębów, głowy i mięśni. W szpitalach lekarze przychodzą przebrani za klaunów i rozśmieszają dzieci. Czy waszym zdaniem śmiech może być zaraźliwy ?
2. Praca plastyczna, wykonanie lekarza.
Wzór: