Biedroneczki

Witajcie Biedroneczki!!
Na nowy tydzień przygotowaliśmy dla was nowe zadania.
W tym tygodniu porozmawiamy o życiu na wsi. Poznamy zwierzątka tam żyjące, ich domy i wiele ciekawych rzeczy.
Zaczynamy 🙂

Poniedziałek

Posłuchajcie opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Awantura na wiejskim podwórku”

https://www.youtube.com/watch?v=UuCFX15Z1bI

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania

-Jakie zwierzątka mieszkają na wiejskim podwórku?

– Jak nazywa się domek krowy, konia, świnki?

– Może udało się wam zapamiętać gdzie lubią spędzać czas np konie, świnki?

Teraz poznamy mamę , tatę oraz dzieci zwierzątek wiejskich oraz dowiemy się jakie odgłosy wydają.

Obejrzyjcie filmik

https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0&fbclid=IwAR3czkRyS_aFpEZxxl_497b_Q-o6xpvZ7UJZwWc0rT1xcg7lwXtYB0q_X74

Karta pracy

FB_IMG_1586796378770

Wtorek

Dzisiaj poznamy nową piosenkę, którą spróbujcie się nauczyć

https://www.youtube.com/watch?v=0g4rnN-HCp8

Ułóżcie wycięte przez rodziców puzzle i przyklejcie na kartkę

FB_IMG_1586789216812

Środa

Dzisiaj wykonamy świnkę z papierowego talerzyka lub wyciętego koła z papieru

Rodziców prosimy o wycięcie gotowych elementów oczy, uszy, nos, nóżki.

Malujemy talerzyk różową farbą i przyklejamy wcześniej przygotowane oczy nos itd

Screenshot_20200508_075838

 

Po wykonaniu pobawcie się przy naszej nowej piosence naśladując zwierzątka występujące w niej.

Czwartek

Czas na trochę matematyki. Poukładamy rytm.

Wycinamy kartoniki umieszczone na dole kartki, po czym układamy w wierszu kończąc rozpoczęty rytm.

received_2849511431836513

Piątek

Dzisiejszego dnia przyszedł czas na trochę zabaw ruchowych.

Przygotowaliśmy dla was parę propozycji zabaw.

Życzymy udanej zabawy

„Konik”– zabawa ruchowa przy muzyce- naśladujemy ruchem piosenkę

„Stajnia i kurnik”

Rodzic  przygotowuje obrazki, maskotki przedstawiające zwierzęta wiejskie (kurę, kaczkę, koguta, gęś, indyka, krowę, barana, świnię, konia) i ustala z dzieckiem dwa miejsca w pokoju, ogrodzie które będą odpowiednimi mieszkaniami dla nich: stajnią i kurnikiem. Dziecko biega swobodnie do rytmu granego przez rodzica. W przerwie rodzic wskazuje odpowiedni obrazek, wymawiając głośno nazwę zwierzęcia. Zadaniem dziecka jest udanie się do właściwego mieszkania, naśladując w drodze głos wskazanego zwierzęcia

Naśladujemy zwierzęta”

Dziecko poruszają się w rytmie wystukiwanym przez rodzica rytmu podczas przerwy w grze rodzic pokazuje obrazek maskotkę zwierzęcia. Dzieci naśladują sposób jego poruszania się oraz głos, jaki wydaje. Dźwięk wystukiwanego przez rodzica rytmu  jest sygnałem do ponownego swobodnego ruchu.

Mała niespodzianka

Gra interaktywna polegająca na rozpoznaniu odgłosu i zaznaczeniu zwierzątek jakie je wydają 😀  😀

https://view.genial.ly/5e9336bb124be30da536b6cc?fbclid=IwAR3BUHrBhC1zlHrGlDaQ90xdFvhjsGBzngVtfunWuP88LVlbpGqnIxqxYd8