Witam kochane Smerfy!
Na początek, proszę o odgadnięcie zagadek:
Jest biała
siedzi w tubie
zęby nią czyścić lubię. (pasta do zębów)
Na dużym fotelu pacjentów przyjmuje,
rzadziej wyrywa, częściej plombuje. (stomatolog)
Co to jest-na pewno wiesz,
najeżona jest jak jeż.
Lecz nikogo nie ukłuje, tylko zęby wyszoruje.(szczoteczka)
Dzisiaj będziemy liczyć i porównywać liczebność zbiorów. Proszę, aby rodzic wydrukował wam szablon ust do zajęć, a wy je pokolorujcie. Należy też przygotować białe nakrętki, albo zęby wycięte z papieru.
„Liczymy czyste ząbki”
Rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów.
Dz. porównuje liczebność zbiorów, używając określeń: tyle samo, więcej, mniej.
Rodzic rozdaje dziecku obrazek przedstawiający otwarte usta oraz po 6 białych nakrętek lub paseczków wyciętych z papieru( znalazło się też kilka czarnych- chorych zębów ;).
Na początku rodzic demonstruje czynności, które za chwile dziecko będzie wykonywało same:
Następnie wydaje polecania, co do ilości i miejsca umieszczenia zębów na rysunku. Dzieci maja za zadanie porównać, gdzie jest więcej, mniej lub czy jest tyle samo zębów nad dolna lub pod górną wargą. Starają się także ustalić, o ile jest więcej zębów.
Np. Rodzic mówi: proszę umieść 5 ząbków nad dolną wargą. Teraz umieść 4 ząbki pod górną wargą, (można pomóc). Gdzie jest więcej zębów?
Podajemy kilka poleceń więcej:
np. Umieść czarnego zepsutego ząbka nad dolną wargą. Umieść 3 ząbki białe i zdrowe pod górną wargą. Gdzie jest więcej zębów?