Gumisie – Wielkanocne opowiastki

Środa 31.03.2021

W przedświąteczny sobotni poranek Ania wstała bardzo wcześnie. Kiedy zeszła na dół czuła w domu dzieje są coś niezwykłego.

– Co mogło dziać się w domu?

Zajrzał do pokoju. Panowała tam niesamowita krzątanina. Domownicy, mama, tata i jej dwaj starsi bracia byli czymś bardzo przejęci i nie zwracali uwagi na małą Anię. Może o mnie zapomnieli pomyślała dziewczynka. Ania patrzyła co robi jej rodzina mama piekła w kuchni pyszne babki i mazurki, jej bracia pomagali tacie w sprzątaniu domu, tylko mała Ania nic nie robiła. Ale gdy zobaczyła ją mama zaprosiła córeczkę do stołu zawołała resztę rodziny i razem zaczęli malować jajka, które mama wcześniej ugotowała. Dziewczynce to zajęcie bardzo się podobało, i chciała malować je przez cały dzień. Ale w pewnym momencie tata ściągną z szafy koszyk i postawił go na stole

I powiedział: najwyższa pora przygotować święconkę i pójść z nią do kościoła. Ania popatrzyła się na tatę ze zdziwieniem i pomyślała co to jest ta święconka. .. a wy jak myślicie co to jest święconka?

Odpowiadanie na pytania dotyczące tekstu np.,

  • Co to jest święconka?
  • Gdzie się chodzi ze święconką, z kim powinniśmy iść?
  • Co robili domownicy?
  • Jak myślicie do czego się przygotowywali?

Poniżej znajdziecie karty pracy do pobrania

 

SZLACZKI tutaj zadaniem dzieci jest rysowanie po śladzie.

 

 

PASKI w tym przypadku przedszkolaki same wymyślają wzory szlaczków jakimi chcą ozdobić poszczególne wzory wielkanocnych kolorowanek.

 

KÓŁKA to propozycja zarówno dla młodszych jak i dla starszych. Zadaniem dzieci jest wypełnienie kółek kolorową plasteliną. Zatem poszczególne karty możecie drukować na kolorowym papierze.

 

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/03/SZLACZKI1.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/03/SZLACZKI2.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/03/SZLACZKI3.jpg

Czwartek 01.04.2021 Zadania matematyczne

Przeliczanie z Zajączkiem Wielkanocnym
Potrzebne będą maskotka lub obrazek Zajączka, liczmany mooga to być pomponiki lub kolorowe waciki kosmetyczne, szczypce lub klamerki. Informujemy dzieci, że Zajączek ma problemy z liczeniem. Celowo podczas liczenia popełniamy błędy i prosimy dzieci, żeby nas poprawiały. Pomponiki oczywiście chwytamy szczypcami.
Pomóż Zajączkowi zebrać pisanki
Karta pracy do pobrania poniżej.
https://drive.google.com/file/d/0B1vPG2uXBGClazJoZmxZTlFXbUE/view
Jajeczka w koszyczku
Kładziemy przed dziećmi karteczki z cyframi, dodatkowo możemy pokazywać odpowiednią ilość oczek na kostce do gry, jeżeli dzieci mają jeszcze problemy z rozpoznawaniem cyfr. Prosimy, żeby włożyły do koszyczka tyle jajeczek, ile jest napisane na kartce/pokazane na kostce.
Zadania tekstowe 

Bohaterami zadań będą oczywiście  Zajączek, kurczaczki i pisanki. Zadania te można powtarzać zmieniając liczbę pisanek.Podaję zadania przykładowe:

Zadanie 1 Zajączek miał w koszyczku 5 pisanek. 1 zaniósł kurczaczkowi, a 3 rozdał dzieciom. Ile zostało pisanek w koszyczku Zajączka?

Zadanie 2 Z jajek w kurniku wykluło się 10 kurczaczków. 7 kurczaczków wyruszyło razem z Zajączkiem roznosić wielkanocne koszyczki. Ile kurczaczków zostało w kurniku?

Na koniec kilka prostych ćwiczeń gimnastycznych do których można zaprosić rodziców.
1.„Kura i kurczątka. Dziecko biega swobodnie, zatrzymuje się co chwilę i dziobie ziarenka. Na hasło: Ko, ko, ko! –przybiega do mamy –kury i chowa się pod jej skrzydłami.
2.„Kurczęta piją wodę” –ćwiczenia głowy i szyi.Dziecko w przysiadzie podpartym, głowa pochylona –pije wodę, podnosi głowę do góry –połyka
3.„Świąteczne porządki” –ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dziecko chodzi swobodnie i naśladuje ruchy wycierania kurzu (można dać dziecku ściereczkę) –sięga wysoko i nisko, odkurzanie –skręty tułowia w lewo i w prawo.
4.„Zajączki” –zabawa z elementem podskoku.Dziecko podskakuje raz na jednej, raz na drugiej nodze. Odpoczywa w przysiadzie, ręce kładzie przy uszach –zajączek staje i nasłuchuje.