Dzień dobry Biedronki!
Dzisiaj poruszamy się wykorzystując szarfę lub szalik, który z pewnością znajdziecie w domu 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=NQe94DKDZnY
Miłej zabawy!
Dzień dobry Biedronki!
Dzisiaj poruszamy się wykorzystując szarfę lub szalik, który z pewnością znajdziecie w domu 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=NQe94DKDZnY
Miłej zabawy!
Witam Biedronki!
Dzisiaj porozmawiajmy sobie o zębach. Czy wiecie, co jest najważniejsze, aby zęby były zdrowe? Pomyślcie? Jeśli nie wiecie obejrzyjcie filmik.
https://www.youtube.com/watch?v=dPx7230fZKk
Po obejrzeniu filmu poproście rodziców, aby sprawdzili czy wy potraficie dobrze umyć zęby. Rodzice nakładają wam pastę na szczoteczkę, a wy spróbujcie wyszczotkować wszystkie zęby! Pamiętajcie, że trzeba je myć przez 2 minuty? Macie w domu klepsydrę która pomaga odmierzać czas? Jest bardzo pomocna.
Czy wiecie co się może wydarzyć, gdy nie będziecie w ogóle myć zębów?
Czy wiecie kogo trzeba odwiedzić, gdy boli ząb? Jakiego lekarza? Proszę obejrzeć film.
https://www.youtube.com/watch?v=r4rn9yrH8uc
https://www.youtube.com/watch?v=ENVIQ-GZpT8
Dla chętnych kolorowanka. Można wykonać według własnego pomysłu farbami, plastelina , wydzieranka…..
„Zdrowie na talerzach” – ustalenie zdrowej, optymalnej diety dla dzieci na podstawie zaleceń instytutu żywienia , (piramida żywienia)Rozmowa o zdrowym odżywianiu. Można obejrzeć film (Jest przeznaczony dla starszych dzieci , jednak nasze biedronki również mogą obejrzeć) i pobawić się przy piosence. Zachącam do zrobienia dziś z dzieckiem zdrowego posiłku -pełnego owoców i warzyw. Pozdrawiam.
\\
https://www.youtube.com/watch?v=1bmJ4Zlj_B4
https://www.youtube.com/watch?v=tRfdknaK7Kw
„Jak chcesz zdrowym być, razem z nami ćwicz!” – zestaw zabaw ruchowych w oparciu o metodę W. Sherborne
Zestaw zabaw ruchowych:
1. Zabawa integracyjna „Wesołe powitanie” /witanie się różnymi częściami ciała/
Dzieci odwracają się twarzą do siebie, na hasło:
Witają się paluszki – witają się paluszkami,
Witają się dłonie – dotykają się dłońmi,
Witają się łokcie – dotykają się łokciami,
Witają się kolanami – dotykają się kolanami,
Witają się stopy –dotykają się stopami,
Witają się plecy – dotykają się placami.
2. Rozdanie kolorowych apaszek, marsz po obwodzie koła w rytm muzyki – płyta CD – Wesoła zabawa – E. Szelągowska, J. Pietrzak.(lub inna dowolna). Chusteczką trzymaną za rogi dzieci wykonują wymachy, raz ręką prawą, raz lewą.
3. Zabawa z apaszkami do muzyki P. Czajkowskiego – Taniec Cukrowej Wróżki z baletu Dziadek do orzechów.
Podczas muzyki dzieci tańczą po całej sali z apaszkami. Między tancerzami porusza się nauczycielka – wróżka. Kilka uderzeń w trójkąt oznacza, ze wszyscy zostają zaczarowani w posągi – dzieci zatrzymują się i przybierają dowolną figurę, a wróżka chodzi i różdżką odczarowuje dzieci. Kto zostaje dotknięty przez wróżkę ponownie zaczyna tańczyć.
4. Przeskoki przez apaszki. Dzieci rozkładają apaszki na dywanie, przeskakują przez nie w rytm muzyki – raz szybko, raz wolno, na przerwę w muzyce zatrzymują się.
5. Zabawa przy piosence „Gimnastyka dobra sprawa”
– dzieci stoją w kole i wykonują ćwiczenia zgodnie z tekstem piosenki.
6. Dzieci rozkładają na dywanie apaszki – domki. Na dźwięk muzyki dzieci wychodzą ze swoich domów spacerują po sali w różnych kierunkach, gdy muzyka milknie dzieci wracają do swoich domów. Zwracamy uwagę czy każde dziecko odnalazło swoje miejsce.
7. Zabawa: Wokół domu. Dzieci w rytm muzyki czworakują wokół apaszki – domu, na sygnał zmiana kierunku.
8. Zabawa: Cicho – sza. Swobodny bieg na palcach po całej sali. Apaszki kładą na plecach tak, żeby nie spadły w czasie biegu – płyta CD – Wesołe zabawa – E. Szelągowska, J.Pietrzak.
9. „Lustra” – dzieci siadają naprzeciwko siebie. Zadanie polega na wykonywaniu takich samych ruchów, jakie zaprezentuje partner. Ruchy mogą być dowolne, ważne aby były wykonywane dokładnie i powoli. Dzieci wykorzystują kolorowe apaszki.
10. Masażyk „Idzie Ola do przedszkola”. Dzieci dobierają się parami. Dziecko z pary masuje plecy partnera. Potem następuje zamiana ról.
Idzie Ola do przedszkola – palce rąk maszerują od dołu pleców ku górze
I wesoło sobie skacze – delikatne pukanie w plecy, podskakiwanie
Misie, lalki już czekają – głaskanie na przemian prawą i lewą dłoni?
Zaraz je zobaczę – układamy dłonie na łopatkach, robimy słoneczka
Przyszedł także mały Olek – palce obu rąk maszerują od dołu pleców ku górze
Narysował koło – oburącz zakreślamy koła
Bierze klocki, samochody – delikatnie pukamy wszystkimi palcami, potem ruch falisty
Bawi się wesoło – oburącz zakreślamy koła
Widzisz mały przedszkolaczku – układamy dłonie na łopatkach robimy słoneczka
Ile tu zabawek – oburącz zakreślamy koła
Jutro przyjdziesz i od rana – palce obu rąk maszerują od dołu pleców ku górze
Zaczniemy zabawę – kreślimy oburącz koła.
11. „Kołysanie” –dzieci w parach, razem się kołyszą, trzymają w ręce prawej – jedną apaszkę za rogi, w lewej ręce – drugą, którą miał kolega, muzyka – kołysanki (wersja instrumentalna).
Oczy się zamykają, chwila ciszy, powolne przebudzenie, przeciąganie, wstanie, rześkie podskoki.
Życzymy miłego weekendu!Do zobaczenia!
Apteczka pierwszej pomocy” – rozmowa o przedmiotach, które powinna zawierać apteczka, proszę pokazać dziecku prawdziwą apteczkę i omówić jej zawartość:-).
Dla chętnych kolorowanie przedmiotów znajdujących się w apteczce i wklejanie ich do pokolorowanej i wyciętej wcześniej apteczki, oraz film edukacyjny.
https://www.youtube.com/watch?v=5i6ngsLmULo
Temat tygodniowy – „Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza”
Naszym celem w tym tygodniu będzie rozwijanie świadomości wartości zdrowia i konieczności dbania o nie.
Proszę, aby dzieci obejrzały film edukacyjny (proszę wkleić link do przeglądarki www.):
https://www.youtube.com/watch?v=TJhXmpwtHSs
Warto porozmawiać z dzieckiem na temat – „Co to jest choroba?”
– Czy pamiętasz, jak się czułeś/taś, gdy ostatnio byłeś/łaś chory/a?
Ważne, aby dziecko opowiedziało o swoich doświadczeniach i potrafiło dostrzec symptomy choroby (złe samopoczucie, katar, kaszel,gorączka)
– Co musimy robić, aby zdrowo rosnąć i nie chorować? – swobodne wypowiedzi dzieci.
Dzieci uwielbiają bawić się w lekarza. Można im to umożliwić i dać do zabawy zestaw lekarski: bandaże, puste opakowania po syropach, karteczki, długopis (to co aktualnie posiadamy w domu).
Jeżeli ktoś ma możliwość to można wydrukować dla dziecka kartę pracy.