Skrzaty

Kochane Dzieci! 🙂

1). Dzisiaj zapraszam do obejrzenia dwóch filmów dotyczących zwierząt :

 https://www.youtube.com/watch?v=aFBiLlG72yg&t=252s

Po obejrzeniu filmów zapraszam do zabawy „Czyj to głos”- postarajcie się odgadnąć do jakiego zwierzaka należy wydawany dźwięk.

2). Na koniec zachęcam do wykonania pracy plastycznej „Kameleon”.

Dzieci przygotowują brązowe kartki papieru oraz zieloną farbę w różnych odcieniach. Maluchy zanurzają w niej pieczątki w kształcie liści (zrobione np. z ziemniaków) i odbijają na swoich kartkach, tworząc roślinność lasu tropikalnego. Gdy skończą, pozostawiają prace do wyschnięcia .Następnie dzieci  otrzymują woreczek strunowy (wielkości kartki A5 lub zwykłą folię) i czarny niezmazywalny marker. Do woreczka wkładamy  kartkę z obrazkiem kameleona. Za pomocą markera dzieci obrysowują jego kontury. Po wykonaniu czynności wyciągają kartkę z woreczka, a rodzic wciska do środka trzy różne kolory farb i szczelnie zamyka woreczek. Dzieci rozprowadzają palcami farbę w miejscu kameleona. Na zakończenie odcinają zamknięcie woreczka, po czym smarują krawędzie woreczka mocnym klejem typu CR (jest przezroczysty po wyschnięciu) i przyklejają na kartkę z liśćmi.

Bez tytułu

Powodzenia 🙂

Skrzaciki

Witajcie

dzisiaj utrwalamy znajomość figur geometrycznych. Posłuchajcie wiersza i wykonajcie karty pracy.

„Wyścig figur” Olga Adamowicz

Pewnego razu, mimo zakazu…

Na ważne spotkanie figury się spóźniły, bo sobie wyścig z góry wszystkie urządziły.

Koła, kwadraty i ostre trójkąty, za nimi pędem gnały prostokąty.

Kwadrat kwadratowy, doszedł do połowy. Trójkąt swą ostrością, wykazał się wytrzymałością.

Prostokąt, przewracając się na boki, robił jak największe kroki.

A na dole tuż przy mecie, Była już figura, jaka? Wiecie?

Tak! To koło zwyciężyło! Gdyż na mecie pierwsze było!

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2020/05/KARTA-PRACY-1-1.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2020/05/KARTA-PRACY-2-1.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2020/05/KARTA-PRACY-https

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2020/05/KARTA-PRACY-8.pdf

Na zakończenie posłuchajcie piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

 

Skrzaciki

Witajcie,

przed nami kolejny nowy tydzień a wraz z nim nowe wyzwania.

Posłuchajcie wiersza pt. „Dzbanuszek”

Gliniany dzbanuszek,

dwa gliniane kotki

ulepiłem z żółtej gliny

dla małej Dorotki.

Ale ta Dorotka

ma dziurawe ręce:

już z dzbanuszka siedem skorup,

a może i więcej.

Nie płaczże, Dorotko,

twoich oczek szkoda!

Zrobię z gliny drugi dzbanek

i kogutka dodam.

A teraz odpowiedzcie na pytania:

– Co zostało ulepione z gliny dla Dorotki?

– Jakiego koloru była glina?

– Jak myślicie, kto ulepił te rzeczy z gliny?

– Co się stało z dzbanuszkiem? Dlaczego?

Poniżej przedstawiam propozycje pracy plastycznej wykonanej z masy solnej. Miseczkę ozdabiamy według własnego pomysłu.

Na zakończenie zapraszam do zabawy z muzyką.

Dobrej zabawy życzę i przypominam o wysyłaniu prac na adres: majkowska 18@wp.pl

Skrzaciki

Witajcie 😀

Dziś zapraszamy was do zabaw ruchowych:

  • „Wiatraczki”- zdobycie pewności siebie i orientacji w przestrzeni. Na sygnał rodzica, np. klaśnięcie, dziecko obraca się wokół własnej osi

 

  • „Skoczek”- nawiązanie kontaktu. Dziecko i rodzic trzymają się za ręce, stojąc przodem do siebie. Starają się jednocześnie skakać na obu lub jednej wybranej przez dziecko nodze.

 

  • „Waga”- rozwijanie wzajemnych kontaktów. Dziecko i rodzic stoją naprzeciwko siebie w parze. Trzymając się za ręce, na przemian wykonują przysiady.

 

  • „Małpiątka”- rozwijanie zaufania do drugiej osoby. Rodzic przyjmuje pozycję na czworakach, dziecko siada na jego plecach i łapie go rękami za szyję. Kiedy dziecko czuje się bezpiecznie, wtedy dorosły może delikatnie wychylać się do przodu i do tyłu, a nawet zrobić kilka kroków. Drugi dorosły asekuruje dziecko.

 

  • „Spacer po wąskiej dróżce”- zabawa równoważna.  Rodzic rozkłada równolegle do siebie dwie liny, tworząc ścieżkę o szerokości około 20 cm. Układa na niej różne drobne przedmioty. Zadaniem dziecka jest przespacerować się po wąskiej dróżce tak, aby z niej nie wypaść oraz nie uderzyć w przeszkodę.

Życzymy miłej zabawy 😀

Skrzaciki

Witajcie 😀

Dziś zabawy matematyczne:

Zabawa „Dotknij”- zakładamy dziecku na prawą rękę frotkę, dziecko wykonuje poszczególne polecenia:

– Dotknij prawą ręką prawego ucha

– Dotknij prawą ręką czubka nosa

– Dotknij lewą ręką prawego kolana

– Dotknij lewą ręką czoła

Zabawa „Co na górze, co na dole?”- rodzic pokazuje dziecku kartkę papieru i mówi:

Kiedyś to było piękne zdjęcie dzieci z różnych stron świata. Niestety, coś się stało i wszystko zniknęło, ale do zdjęcia dołączony był tajemniczy list.

Następnie rodzic odczytuje list:

Wszystko to, co było na tym zdjęciu, znajduje się teraz w tajemniczym pudełku. Pudełko to ukryte jest w naszym pokoju. Aby się dowiedzieć, w którym miejscu znajduje się pudełko, musisz wykonać zadanie:

Stań przy drzwiach. Zrób 5 kroków do przodu, 5 kroków w prawo. Spójrz do dołu i powiedz, co widzisz (podłoga, dywan). Idź 2 kroki w lewo i spójrz do góry.

Dziecko wykonuje zadanie. Na szafie lub półce stoi charakterystyczne pudełko. Dziecko odnajduje i z pomocą rodzica zdejmuje z góry. Dziecko wysypuje z pudełka sylwety: 4 chmury, trawę, misia, słoneczko, kwiatek, piłkę , dzieci z różnych stron świata. Rodzic wyjaśnia, że to jeszcze nie jest koniec listu i czyta dalej:

Podam ci teraz ważne informacje dotyczące tego, w którym miejscu znajduje się dana postać lub inny element. Słuchaj uważnie:

Na górze zdjęcia były 4 chmurki. Na dole rosła trawa. Na środku stał duży miś.

Po obu stronach misia- afrykańskie dzieci. Obok Afrykańczyka stała Japonka. Obok afrykańskiej dziewczynki stała dziewczynka z Europy. Obok dziewczynki z Japonii stała Chinka, a obok Chinki- Eskimos.

W górnym rogu świeciło słoneczko. W jednym dolnym rogu rósł kwiatek, a w drugim dolnym rogu leżała piłka.

Dziecko kolejno umieszcza na kartce sylwety. Gdy zadanie zostanie wykonane, rodzic kontynuuje:

Gratuluję! Wszystkie rzeczy i postacie są na swoich miejscach. Brawo!

Pozdrawiam. To ja- Psotniś!

A teraz posłuchajcie piosenki:

Miłej zabawy 😀

Skrzaciki

Witajcie 😀

Posłuchajcie opowiadania „Na karuzeli”

– Dziś jest Dzień Dziecka- powiedziała Ania do swoich zabawek.

– Co to znaczy?- zapytał Uszatek.

– To znaczy- objaśniła Ania- że dziś dzieci na całym świecie mają swoje święto. Dorośli przygotowali w tym dniu dla dzieci wiele niespodzianek.

– Ojej, to i w naszym miasteczku też będą niespodzianki!- ucieszyły się lalki Lala i Róża. A Pajacyk Bimbambom podskoczył z radości.

– Pójdziemy dziś do parku- powiedziała Ania.

Po obiedzie całe towarzystwo poszło do parku. Kręciła się tam karuzela. Grała orkiestra strażacka. Stały kioski z książkami i ze słodyczami. W parku było dużo dzieci, a wszystkie uśmiechnięte.

Ania z przyjaciółmi podeszła do karuzeli.

– Czy chcecie się przejechać na karuzeli?- zapytała.

– Tak, tak!- zawołali przyjaciele.

Wszyscy siedli na konikach. Tylko dla Pluszowego Króliczka zabrakło miejsca.

– To nic- powiedział Króliczek, który trochę bał się tej jazdy- Ja wolę biegać dokoła karuzeli. To nawet znacznie przyjemniej.

I karuzela ruszyła.

Pytania do tekstu:

– Jaką wiadomość oznajmiła Ania swoim zabawkom?

– Co to znaczy Dzień Dziecka?

– Gdzie poszła Ania z zabawkami?

– Jakie niespodzianki czekały na nich w parku?

– Kto nie kręcił się na karuzeli? Dlaczego?

Pokoloruj obrazek:

Kolorowanka 1

Kolorowanka 2

Wykonaj pracę plastyczną pt. „Lizak”

Miłej zabawy 😀

 

 

Skrzaciki

Witacie,

dzisiaj zapraszam do zabaw ruchowych.

1. Hopsasa”dzieci wykonują polecenia wynikające z treści rymowanki, a na koniec klaszczą:

Hopsasa, hopsasa podskakują nóżki hopsasa,

hopsasa stańmy na paluszki.

Hopsasa, hopsasa  zakręćmy się wkoło

hopsasa, hopsasa ale nam wesoło.

2. Wyścigi samochodowe”dzieci reagują ruchem na polecenia rodzica, który jest pilotem podczas rajdu samo‑chodowego:

Włączamy silnik.

–Ruszamy powoli, jedziemy prosto.

–Skręcamy np. w kierunku drzwi.–Zatrzymujemy samochód – zmiana koła.

–Ruszamy szybko, jedziemy prosto.

–Zatrzymujemy się i cofamy – pomyliliśmy drogę.

–Przejeżdżamy linię mety.

–Zatrzymujemy się.

3. Na koniec zabawa przy muzyce.

 

Skrzaciki

Witajcie,

Dzisiaj zapraszam do zabaw z matematyką.

1.Na początek matematyczny wierszyk – dzieci odzwierciedlają ruchem treść wierszyka .

Krok do przodu, w lewo , w prawo.

Krok do tyłu rusz się żwawo.

Teraz na przód aż trzy kroki…

i do góry dwa podskoki.

2. Guzikowe figury geometryczne, czyli układamy trójkąty, koła, kwadraty…

 

Możecie wspólnie z dziećmi układać z guzików figury geometryczne. Możecie to zrobić na dwa sposoby, ale do każdego z nich będziecie potrzebować guzików dla dzieci. Pierwszy sposób polega na tym, że pokazujecie dzieciom daną figurę, a zadaniem dzieci jest ułożenie jej kształtu z guzików. Drugi sposób jest praktycznie taki sam, różni się tym od pierwszego, że zamiast pokazywania tylko mówimy: Teraz układamy trójkąty…

3. Do kolejnego zadania na pewno będziecie potrzebować guzików np. w czterech rożnych kolorach, o różnej wielkości (małe, duże), z różną liczbą dziurek lub te z uchem i z dziurkami. Zadaniem dzieci jest posegregowanie guzików ze względu na, którąś z cech. Na przykład:

  • posegregujcie guziki według koloru,
  • posegregujcie guziki na te z uchem i te z dziurkami, itd.

4.Poniżej znajdziecie  karty pracy, które możecie wykonać wspólnie z dziećmi.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/02/GUZIKI-karty-pracy-1.pdf

Zachęcam do wysyłania waszych prac: majkowska18@wp.pl

Skrzaciki

Witajcie Skrzaciki,

tematem tego tygodnia będzie Rodzina. Posłuchajcie wiersza.

„JADĄ GOŚCIE” – M. Olechowska, D. Raczyńska

Wreszcie nadeszło to upragnione,
To wyczekane i wyśnione,
Moje marzenie o 6 świeczkach.
Dzisiaj zostanie spełnione.

W domu wielka wrzawa od rana;
Mama nie wyspana, ale roześmiana.
Duży stół nakrywa tata,
Bo zawita tu pół świata.

Już wybiła ta godzina,
Właśnie schodzi się rodzina –
Dzwonią do drzwi: dziadek, babcia,
Wujek Krzysio, ciocia Sabcia.
Dziadka Tadka też witamy,
To jest tata mojej mamy.

Coraz więcej jest radości,
Coraz więcej wchodzi gości.
Wszyscy już przy stole siedzą,
Tort urodzinowy jedzą.

1. Odpowiedzcie na pytania i spróbujcie dokończyć zdania.

Jakie znaczenie ma dla nas rodzina?

Co każdy z nas może zrobić, aby w rodzinie była radość?

W mojej rodzinie najbardziej lubię……

Moja rodzina najczęściej …..

Rodzina jest dla mnie…..

W mojej rodzinie podoba mi się…..

2.Wykonaj karty pracy i posłuchaj piosenki

Kochani! Pamiętajcie, że jutro jest DZIEŃ MATKI! Oto propozycja prezentu dla waszych mam. O pomoc poproście swojego tatę.

Do środka koszyczka można włożyć słodkości. Powodzenia.

 

Skrzaciki

Witajcie. Dzisiaj czas na zabawy ruchowe. Oto kilka propozycji.
1. Sznurek parzy, sznurek to ścieżka.
Połóż na podłodze sznurek i poruszania się z jego wykorzystaniem:
-chodzenie po sznurku przodem, tyłem, bokiem,
-przeskakiwanie przez sznurek przodem i tyłem,
-przeskakiwanie nad sznurkiem bokiem obunóż lub z nogi na nogę.
2. Zabawy z piłkami
Jest ich mnóstwo. Oto kilka z nich:
*Trafianie piłką do pojemnika na pranie lub do wiaderka po farbie itp. Rzucajcie prawą, lewą o obiema rękami. Można zliczać punkty.
*Toczenie piłeczki pingpongowej oddechem Dziecko poruszając się na czworaka dmucha w piłeczkę, popychając ją w wyznaczonym kierunku. Celem może być np. wprowadzenie i zatrzymanie (oddechem!) piłeczki na kartce papieru.
*Rzucajcie z dzieckiem do siebie piłkę, jednocześnie podając na głos kolor.Piłkę trzeba załapać, chyba że rzucający wypowie wybrany wcześniej kolor, np. czerwony. Wtedy nie wolno złapać piłki!
A ponizej kilka kart,które mozna wydrukowac a losujac je wykonuj przedstawione na nich zadania.
skacz-z-nogi-na-nogę-jak-małpka

turlaj-siÄ™-jak-jeĹĽ

wij-siÄ™-jak-wÄ…ĹĽ

wyginaj-grzbiet-jak-tygrys

skacz-jak-żaba

skradaj-siÄ™-jak-lis

stĂłj-na-jednej-nodze-jak-flaming

czołgaj-się-jak-ślimak

kicaj-jak-zajÄ…czek

krocz-powoli-jak-żółw

rób-długie-kroki-jak-żyrafa