Pszczółki

Piątek 17.04.2020

1. Śmiech to zdrowie – zabawy dydaktyczne.

Przedstawiamy dzieciom poniższe fotografie.

krzyczy

placzace

smutek

ziewa

Pytamy dzieci:

  1. Jak czują się te dzieci ?
  2. Co mogło się wydarzyć?
  3. Jak można im pomóc?

Dzieci snują przypuszczenia co mogło się zdarzyć oraz jak można temu zaradzić.

Pokazujemy dzieciom kolejne dwie fotografie:

rozesmiana

usmiech 1

Pytamy dzieci:

  1. Co robią te dzieci?
  2. Kiedy się uśmiechamy?
  3. Jak możemy się uśmiechać?

Dzieci stają przed lustrem i uśmiechają się w różny sposób. Następnie opowiadają, kiedy się uśmiechają i co je śmieszy. Podają propozycje jak się można śmiać. Demonstrują dźwięki, jakie wydaję kiedy się śmieją.

Prosimy dzieci o zastanowienie się i powiedziały nam czy śmiech jest zdrowy, uzupełniamy wypowiedzi dzieci przekazując im informację na temat terapeutycznych właściwościach śmiechu:

Kiedy się śmiejemy, wdychamy więcej powietrza, serce szybciej bije i lepiej odżywia nasz organizm – tak jak w trakcie ćwiczeń gimnastycznych. Intensywnie pracują nasze mięśnie brzucha, klatki piersiowej i twarzy. Czasami mówimy, że boli nas brzuch i buzia od śmiechu. Śmiech może łagodzić bóle zębów, głowy i mięśni. W szpitalach lekarze przychodzą przebrani za klaunów i rozśmieszają dzieci. Czy waszym zdaniem śmiech może być zaraźliwy ?

 

2. Praca plastyczna, wykonanie lekarza.

Wzór:

12794768_1060874410621721_5942875623036817334_o

 

Pozdrowienia przesyłają Panie z grupy Pszczółki!

Bardzo za Wami tęsknimy!  🙂