Pszczółki

Czwartek 23.04.2020

1. Parasole i deszczowe kropelki – pojęcia matematyczne

Przygotowujemy wycięte z papieru cztery parasolki z kroplami deszczu (6,7,8 i 9) oraz 4 chmury różnej wielkości.

Prosimy dzieci aby nam powiedziały, ile jest chmurek i uporządkowały je w kolejności od najmniejszej do największej. Czytamy dziecku: Zachmurzyło się spadł deszcz i wszyscy ludzie rozłożyli parasole. Z najmniejszej chmurki spadło na parasol mniej kropli deszczu, a z największej – najwięcej. Spróbujcie pod chmurkami ułożyć właściwe parasole. Pamiętajcie o tym, z której chmurki spadło najmniej a z której najwięcej kropli deszczu.

Dzieci przeliczają krople na parasolach i układają parasole od najmniejszej liczby kropli do największej pod odpowiednimi chmurkami .

parasolki

Pokazujemy dzieciom poniższy obrazek i pytamy: Na jednej ulicy szło kilka osób – każda z parasolem. W jakich kolorach były te parasole? Po ile parasoli było w każdym kolorze? Ile było razem parasoli?

kolorowe parasole

Nadleciał wiatr, dmuchnął w krople i część z nich rozwiał w lewą stronę, a część w prawą stronę. Ile Kropli wody poleciało w lewą, a ile w prawą stronę? Ile razem kropelek rozwiał wiatr?

94612164_225281988727134_5987469141185921024_n

 

2. Ćwiczymy układ taniec parasolek