Pszczółki – zadania

Środa 13.05.2020

1. Na pod czy obok? – pojęcia matematyczne.

Kochane dzieci spotkałam dziś biedronkę i starym zwyczajem poprosiłam ją:

Biedroneczko, leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba. A biedronka na to: Chętnie polecę, ale najpierw muszę odnaleźć moje kropki, które psotny wiatr zdmuchnął z moich skrzydełek! Mam pomysł! Pomóżmy biedronce odnaleźć jej kropki

Przygotowujemy sylwetę biedronki:

Bez tytułu

Zadaniem dzieci jest odszukanie według kodu kropek ukrytych w pokoju. Kartki z kodem rozmieszczone są w różnych miejscach. Dzieci losują takie same kartki z kodem, odnajdują miejsce w pokoju, określają, gdzie znalazły kropki i ile ich jest, np.:

Dwie kropki leżą na podłodze

Trzy kropki są w szufladzie

Trzy kropki upadły pod krzesło

97178090_554106445293374_8311645338561675264_n

Dzieci przyczepiają kropki do sylwety biedronki w taki sposób, aby na każdym skrzydełku było tyle samo kropek (najlepiej po jednej na każde skrzydło) Tłumaczymy dzieciom, że biedronka ma jeszcze jedną kropkę na złączeniu skrzydeł za główką, i tam ją umieszczają. Dzieci przeliczają ile jest kropek na każdym skrzydełku i ile razem jest kropek.

96148627_160851785469676_2602168595559481344_n

 

2. Wykonanie pszczoły z jajka po „Kinder niespodziance”

Poniżej proces wykonania

https://malinowaplaneta.pl/co-zrobic-z-jajka-niespodzianki/