Pszczółki – zadania

Czwartek 14.05.2020

1. Jakie to wszystko ciekawe – wiersz W. Badalskiej

Był sobie raz ogromny głaz.
Pod głazem piach,
na głazie mech,
a obok drogą,
noga za nogą,
szło bystrych chłopców trzech.

Jeden powiada:
– To dziwny kamień.
Drugi już zbadał,
że mech jest na nim.
Trzeci się zdziwił:
– O, tu na piasku
są ślady lisa,
co wybiegł z lasku:
pewnie w kurniku
pilną miał sprawę.
Jakie to wszystko ciekawe.

I poszli dalej.
A dalej – łąka.
W trawie na skrzypkach
świerszcz sobie brzdąkał.
Wśród kwiatów
zwinna latała pszczoła…

I znów ten pierwszy chłopiec zawołał:
– Widzicie? Pszczółka!
Siadła na kwiatek.
Jakie ma nóżki
dziwne, kosmate.

Drugi się schyla:
znalazł ślimaka.
Trzeci motyla ujrzał na makach,
motyl wyglądał
jak nieba skrawek.
Jakie to wszystko ciekawe!

Na świecie dziwów
tyle dokoła
i zobaczenia wszystko jest warte.
Tylko mieć trzeba,
jak ci trzej chłopcy,
uszy i oczy otwarte.

Rozmowa na temat wiersza: Co takiego zdziwiło chłopców? Dzieci opowiadają co takiego zauważył pierwszy chłopiec, co drugi, a co trzeci.

Dzieci przypominają jakie kwiaty chłopcy widzieli.

MAKI

czerwone-maki-33

 

 

STOKROTKI

stokrotki

 

NIEZAPOMINAJKI

niezapominajka

 

KACZEŃCE

kaczeniec_blotny_zolte_kwiaty

 

KONICZYNA POLNA

koniczyna polna

 

Dzieci opisują kwiaty, określając kolory płatków. Rodzic mówi zdanie, a dziecko kończy, odnosząc porównanie do kwiatów, np

Biedronka jest czerwona jak… maki.

Pszczoła jest żółta jak…kaczeńce.

Motylki mają niebieskie plamki jak…niezapominajki.

Motylek bielinek jest biały jak….stokrotki.

 

ZAGADKI

Kwiat co w zbożu się czerwieni, będzie grzechotką w jesieni. (mak)

Sto białych płatków dokoła żółtego środka, każdy chyba odgadnie, że to mała… (stokrotka)

Czarne futerko, sił ma niewiele, a kopie w ziemi długie tunele (kret)

Chodzi po świecie z domkiem na grzbiecie (ślimak)

Co to za zagadka? Bzyka koło kwiatka (pszczoła)

823042e5312e7f87a9e56706d4c4c87a96724884_160851988802989_5315834958734950400_n

2. Osłuchanie z piosenką