WIELKANOCNE ZABAWY MATEMATYCZNE

Dzień dobry kochani!

Przed nami kolejne wyzwania 😉

Poniżej kilka przykładowych zabaw matematycznych. Oczywiście może Wam w tym pomoc wczoraj wykonany zajączek bądź inna maskotka, którą bardzo lubicie.

Należy także przygotować:

– szczypce (np. kuchenne)

–  liczmany (np. kuleczki zrobione z papieru/ pomponiki),

– ołówek + karta pracy do pobrania

– czysta kartka

– pisak czerwony, niebieski, żółty

– instrument muzyczny (np. tamburyn, grzechotka) lub piosenkę, np. https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

 

Czy jesteście gotowi? Tak więc zaczynamy  🙂

 

  1. Przywitajmy się piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=8G0Il3QplWE&feature=youtu.be

 

  1. Przeliczanie z Zajączkiem Wielkanocnym

matma1

Do tego zadania potrzebujemy maskotkę, liczmany, szczypce.

 

Informujemy dzieci, że Zajączek ma problemy z liczeniem (do 5). Celowo podczas liczenia popełniamy błędy i prosimy dzieci, żeby nas poprawiały. Pomponiki chwytamy szczypcami, bądź paluszkami.

 

  1. Zabawa „Rysujemy i liczymy”.

Do tego zadania potrzebujemy: czystą kartkę i pisak czerwony, niebieski, żółty.

Dziecko rysuje pisanki według podanej instrukcji, np.:

 

Narysuj na górze kartki czerwoną pisankę.

Na dole kartki narysuj niebieską pisankę.

Na środku kartki narysuj 2 żółte pisanki.

Dorysuj tyle pisanej na górze kartki, żeby były tam 2 czerwone pisanki.

Narysuj tyle pisanek na dole kartki, żeby razem były 3 niebieskie.

 

Następnie prosimy dziecko, aby głośno przeliczyło pisanki, np. niebieskie i czerwone, żółte i niebieskie, czerwone i żółte.

Jeśli dziecko jest zainteresowane rysowanie i powiadaniem tego co jest na obrazku, można się zamienić z rodzicem rolami (teraz dziecko może podać instrukcje dla rodzica).

  1. Zabawa ruchowa „Klaśnij, tupnij, podskocz”.

Do tego zadania potrzebujemy: instrument muzyczny lub piosenkę, np. https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

Dziecko swobodnie tańczy w rytmie piosenki lub w rytmie wystukiwanego rytmu na instrumencie. Na przerwie w muzyce, dziecko się zatrzymuje i prosimy dziecko, aby:

– klasnęło w ręce 5 razy,

– wykonało 3 podskoki,

– tupnęło 2 razy.

  1. Dopasowywanie cyfry do liczby pisanek

Kładziemy przed dziećmi daną liczbę pisanek. Prosimy, żeby dopasowały do nich odpowiednią cyfrę. Można dodatkowo pokazywać odpowiednią liczbę oczek na kostce.

matma2

 

Źródło: dzieckiembadz.pl

Powodzenia Kreciki!