Wspólne muzykowanie z kurczątkami

Witajcie Kreciki!

Przed nami muzyczne zabawy 😉

Potrzebujemy:

– muzyka: https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84

– instrumenty muzyczne: dzwonki (dźwięk wysoki), pałki drewniane (dźwięk niski) lub dwa elementy codziennego użytku odpowiadające tym dźwiękom

  1. Prezentujemy dziecku 2 zróżnicowane wysokością dźwięki na dzwonkach. Zadaniem dzieci jest rozszyfrowanie, który z zagranych dźwięków był wysoki (cienki), a który niski (gruby). Po wykonaniu kolejności wykonują ruchy odpowiadające wysokościom dźwięków:

– dźwięk niski – uderzają dłonią o podłogę,

– dźwięk wysoki – klaszczą nad głową.

  1. Wysłuchanie utworu muzycznego Taniec piskląt w skorupkach M. Musorgskiego (poniżej link do melodii):

https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84

Następnie przeprowadzamy z dzieckiem rozmowę, np.:

Czy utwór był wesoły, czy smutny? Skoczny czy „ociężały”?

Do jakiego zwierzęcia pasował ten utwór?

Czy utwór była cały czas taki sam, czy zmieniał się w niektórych momentach?

3. Można zachęcić dziecko do swobodnego tańca lub do odwzorowania układu tanecznego utworu muzycznego Taniec piskląt w skorupkach M. Musorgskiego (poniżej link do przykładowego układu):

https://www.youtube.com/watch?v=_tIGCNJWqVw

Udanej zabawy  🙂