Zwierzęta gospodarskie i ich dzieci

Skrzaciki mamy nadzieję, że wiecie już dużo na temat zwierząt żyjących w gospodarstwie na wsi. Dzisiaj zapraszamy was do zabaw pod hasłem Zwierzęta gospodarskie i ich dzieci.

Na wiejskim podwórku – słuchanie fragmentu wiersza Stanisława Karaszewskiego.

Na podwórku dumne matki prowadziły swoje dziatki:

Krowa – łaciate cielątko,

koza – rogate koźlątko,

owca – kudłate jagniątko,

świnka – różowe prosiątko,

kurka – pierzaste kurczątko,

gąska – puchate gąsiątko,

kaczka – płetwiaste kaczątko, każda prowadzi swoje dzieciątko!

 

Rodzic zadaje pytania dziecku:

Jak nazywa się dziecko krowy?

Jak nazywa się dziecko kozy?

Jak nazywa się dziecko owcy?

Jak nazywa się dziecko świnki?

Jak nazywa się dziecko kurki?

Jak nazywa się dziecko gąski?

Jak nazywa się dziecko kaczki?

 

Wiecie już jak nazywają się dzieci zwierząt, a teraz przypomnijcie ich mowę.

Mowa zwierząt – ćwiczenia ortofoniczne.

Rodzic kolejno mówi fragment, który dzieci powtarzają, jak echo.

,,Po podwórku chodzi zwierz, jak on mówi, to my też:

krowa – muu (dzieci powtarzają: muu)

koza – mee ( dzieci powtarzają: mee)

indyk – gul ( dzieci powtarzają: gul) gąska – gę ( dzieci powtarzają: gę)

świnka – kwi ( dzieci powtarzają: kwi)

kaczka – kwa ( dzieci powtarzają: kwa)

owca – bee ( dzieci powtarzają: bee)

burek – hau, hau, cicho tam ( dzieci powtarzają: hau, hau, cicho tam).

 

Zabawa ruchowa ” Zwierzątka z wiejskiego podwórka ” – dzieci naśladują kolejno ruchy zwierząt :
pies – biegają na czworaka,
kotki – biegają na czworaka i robią koci grzbiet,
koniki – szybko biegają na czworaka i wierzgają,
kury i koguty – chodzą na ugiętych nogach i poruszają rękami jak skrzydłami .
Skrzaciki wiemy, jak bardzo lubicie zadania. Oto kilka propozycji
 Dokończcie zadanie.
173208509_197070465343445_212710115141669094_n
Policz i pokoloruj tyle pól, ile jest zwierząt.
61eb16f3444b00424c066cfe153174db
Rodzice i ich dzieci-połącz.
c1848602f9b93f3c29ab2dc1fa640008
Powodzenia 🙂