Skrzaciki mamy nadzieję, że wiecie już dużo na temat zwierząt żyjących w gospodarstwie na wsi. Dzisiaj zapraszamy was do zabaw pod hasłem Zwierzęta gospodarskie i ich dzieci.
Na wiejskim podwórku – słuchanie fragmentu wiersza Stanisława Karaszewskiego.
Na podwórku dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
koza – rogate koźlątko,
owca – kudłate jagniątko,
świnka – różowe prosiątko,
kurka – pierzaste kurczątko,
gąska – puchate gąsiątko,
kaczka – płetwiaste kaczątko, każda prowadzi swoje dzieciątko!
Rodzic zadaje pytania dziecku:
Jak nazywa się dziecko krowy?
Jak nazywa się dziecko kozy?
Jak nazywa się dziecko owcy?
Jak nazywa się dziecko świnki?
Jak nazywa się dziecko kurki?
Jak nazywa się dziecko gąski?
Jak nazywa się dziecko kaczki?
Wiecie już jak nazywają się dzieci zwierząt, a teraz przypomnijcie ich mowę.
Mowa zwierząt – ćwiczenia ortofoniczne.
Rodzic kolejno mówi fragment, który dzieci powtarzają, jak echo.
,,Po podwórku chodzi zwierz, jak on mówi, to my też:
krowa – muu (dzieci powtarzają: muu)
koza – mee ( dzieci powtarzają: mee)
indyk – gul ( dzieci powtarzają: gul) gąska – gę ( dzieci powtarzają: gę)
świnka – kwi ( dzieci powtarzają: kwi)
kaczka – kwa ( dzieci powtarzają: kwa)
owca – bee ( dzieci powtarzają: bee)
burek – hau, hau, cicho tam ( dzieci powtarzają: hau, hau, cicho tam).